Ústecký kraj – Původní plány na opravu za cenu 73,13 milionů korun bez DPH, kterou provádí výherci veřejné zakázky společnost EUROVIA CS, a.s. a SILNICE GROUP a. slivobaly termín dokončení a předání do provozu už v polovině července letošního roku.
Ale to už neplatí.
Plány Ředitelství silnic a dálnic, když v polovině června informovalo o zahájení oprav dvou úseků na silnici I/13 u Mostu po čítaly, že vše proběhne hladce. Úsek u OBI je již hotový a doprava je zde plynulá. Ale v úseku ve směru na Komořany, poblíž jezera Matylda se musí silničáři vypořádat s nečekaným problémem, na který nikdo zřejmě nepřišel.
Už nyní je jasné, že veřejné peníze se ze státní pokladny budou sypat opět o něco více než se počítalo. O tom, že se ušetří na státní zakázce by se dalo tradičně s úspěchem pochybovat, ale tentokrát se jedná o daleko větší problém, který pytel veřejnými penězi pěkně natrhne. Mališkostí, kterou celé věc zatíží bude delší termín, po který se motoristé budou těšit další týdny dopravního omezení navíc.
„V tomto úseku byly odfrézovány stávající asfaltové vrstvy a následně prováděny sanace podkladních vrstev, během nichž se zjistilo, že pod vozovkou se nachází historické důlní dílo. Na místě se proto nyní provádějí tři kopané sondy, díky nimž zjistíme více. Další postup budeme řešit ve spolupráci s Ministerstvem životního prostředí, pod jehož gesci důlní činnost spadá, abychom zvolili nejvhodnější způsob sanace a realizace prací na starém důlním díle a možnosti zprovoznění tohoto úseku. Standardní stavební práce budou mimo tento přibližně 200 m dlouhý úsek pokračovat dál,“ uvedla mluvčí ŘSD Dana Zikešová.
Velkoplošnou opravu asfaltového souvrství tak nahradí sanace důlního díla jehož rozsah bude předmětem geologického průzkumu a další veřejných peněz, které tradičně více práce spolykají.